Wednesday, March 30, 2011

guna mykad pun boleh

entri nie more untuk sesape yang naik bas la ae..
sesape yang tunggang kuda enjin 125cc or drive kete lembu berbumbung,siap aircond..tak penting kot kat korunx =)
mase naik bas tadi,aku der discover sumtink new tau..



sume orang da tau kt mykad tu harap jek der cip yang kunun-kunun bley sumbat macam-macam,kire multipurpose kad la tapi haram takder function pun..
last-last karat camtu jek la cip tu,huhu..kene gak bawak lesen,kad bank sume lagi..

tapi tadi aku baru tau da boleh gune mykad untuk ganti touch n go weyh..
der budak tu touch gune mykad mase naik bas..
kawan-kawan die cam tak caye jek biler die cakap gune mykad jek,tak beli pun kad rapid tu..
aku yang nampak depan mate lagi r cam,"eyh,biler lak bley guna nie?"...*jakun jap*
korunx pun baru tau ker?ker aku jek yang baru tau nie?err..jangan jawab soklan no 2 tu please,aku taknak asik nampak cam loser weyh,suke sangat jadi orang outdated nie..-__-




tak pasal-pasal rugi aku beli kad rapid yang bukan satu tapi dua kot..
kalau la tau bley gune mykad jek,duit membazir beli kad rapid tu bley gune wat makan mcd,konyang den!!
rajin lak tu rapid nie dok tukar kad,kejap promotion tu,kejap promotion nie..
kite yang menumpang naik limosin panjang tu kene la ikut jek,beli,beli & beli...kang pakcik tu wat tendangan maut halau ko kuar,da tak pasal kene menapak gi claz lak..
nasib r cute gak kad second tu,kaler pink kan..tapi name tak bley blah,rabbit..sebab nyer,tiap kali nak naik,nak turun bas kene touch yang bunyik kunun-kunun cute tu,"bit,bit,bit"..
secute macam bunyik signal bas baru tu la.."klak kluk klak kluk" (sila gune mulut anda utk wat aksi nie yer...ala,gaye cam kite nak agah baby tu la)
cubela kasi name sugar glider ker,ladybird ker,lg cute kot..perlu ker ko bebel psl bende tu,duh~
takper la kene beli banyak kad rapid pun,bley wat koleksi kan..as long rapid da berjase kat aku..eceh~
nanti bley aku tunjuk koleksi tu kat cucu cicit,cite la camner susah payah grandma die nie kene naik bas gi claz..sure terharu punye la dorunx nnti..yela,nak cite grandma die ssh kene mkn ubi kayu time zaman jepun,zaman tu da berlalu lak..
pastu nak gak cite pasal canggih nyer sistem bas time tu,juz touch pastu blah jek..
sudah..ko ingat cucu cicit ko heran ker..time dorunx,naik,trun bas gune thumbprint jek kot..takpun imbasan badan..takder makne die pandang sistem bas rapid time ko tu r..
ish,cucu cicit aku takkan hampakan grandma die ok,die akan layankan jek r..




p/s : tapi kan,korunx tak rase pelik ker..if mykad da bley gune utk touch n go,nape penggunaan die tak meluas..utk tol sume tu gak..adakah pihak rapid & plus nak untung lebih jual kad tu?mungkin..or cian kat kilang wat kad tu,tamau dorunx rugi?mungkin..or tamau nanti biler macam-macam der dalam mykad,biler ilang satu hal lak nak cover blk per yg ader dlm tu?mungkin..
renung-renungkan dan selamat ber'bit bit' yer...^_^



◕‿◕。

No comments: