Saturday, March 26, 2011

earth hour 2011

if taktau arinie der kempen bumi jam(earth hour),sila berambus pegi tinggal kat planet marikh,pluto or paling bez kt matahari tu yer..
pesanan tu pun untuk sesape yang tak join kempen nie..kejam,selfish la u olls nie,cian kt puan bumi tau..(nape aku panggil puan bumi?ouh,sebab we use to call bumi as mother earth kan..pangkat-pangkat mak jek pun nie,nak panggil makcik kang kecik ati lak,xpasal-pasal aku kene halau kuar dari permukaan die,uh,tamau la..so kene formal yer)
alasan dorunx yang selalu ke udara seperti "ala,setakat bape kerat tutup lampu,der efek ker?".."ala,setakat tutup lampu 1 jam,der efek ker?"..ala,ala,ala...alasan jek tu..
at least we have try to do something to save our planet..better to do something than nothing ryte..
ala,setakat tutup lampu selama 1 jam jek pun,takder nyer ko bley mati..
tutup letrik gak kan..maksud aku barang letrik cam tv,radio sume tu la kan..
aku pun takder ler nak kate aku nie ikut sangat kempen tu tapi da 2 taun r join..
first time masa 2009,tak sangke gak aku berani tutup lampu time tu..
padahal tinggal sowang kot kat umah sewa,sume member balik umah..
maybe sebab aku bukak tv so tak rase sangat takut tu,hehe..(oit,per r tak tutup tv,letrik gak kot)


tengok,this year aku pun join tau..
tapi tutup lampu jek r..lappy memang tak bley off =)..ok la tu kan dari tak join langsung..
sibuk melayan siwon oppa aku dlm cite "oh!my lady" dalam bilik gelap..*woot2*
ekceli bilik aku nie da biase pun bergelap biler tengok movie kt lappy..
rase macam more feel lak setiap adegan tu dalam cite tu..
pastu konon-konon cam der kat panggung wayang ler..konon-konon la..
panggung wayang gold class punye ko..siap baring ngan sandar atas bantal & tilam empuk..fuh,bez giler wa cakap lu!!
da ler tu,bukan setakat 1 jam jek bergelap,berjam-jam kot..
so nampak nyer,aku nie memang da lame jadi penduduk bumi yang prihatin la kan(puan bumi,takder anugerah penduduk cemerlang ker?)..korunx biler lg?




p/s : sayangilah bumi kita!! ^_^



◕‿◕。

No comments: