Friday, December 10, 2010

nape ko dan aku keje?

lain org lain sbb nape dorunx nk keje kn...
xkesah ler part time or full time..
as long keje tu halal..
biler aku keje nie,aku bergaul ngan ramai org..
yela,aku kn byk mulut+peramah+kaki borak+bzbody so mcm2 ler borak nyer kn..
tp if nk tau cite,aku awal2 masuk snyap jek,org ckp pape asik snyum,snyum & snyum(background muzik lagu snyum-najwa)..pemalu konon...hahahaktuih la kn..
tp mmg tol,aku if xrapat ngan sum1 tu mmg nmpak cm pemalu abiz,padahal.....(xmau ckp r,knal dl br tau,huhu)
modal borak aku kt bdk2 nie..

" keje sementare ker trus?"
(if sementare) "blaja lg ker?kt mane?kos per?da sem bape?umah kt ner?" & berlarutan ler ke beberapa soklan lain depends on tahap keramahan si penjawab tu *amboi,joyah sakan hang cik ZY oi,klh abg nas ketak2 nie terjah*
(if trus) slalu aku xtanye lg da tp dorunx yg story mory kt aku..*see,i'm not dat bzbody ok,org nk cite,hulur jek r telinga ngan penuh kerelaan..bez kot dgr cite org nie..*

nape aku keje?
nape aku keje?
nape aku keje?

i wanna be a billionaire
so fucking bad
buy all of the things i never had

giler tamak dowh...
bajet keje retailer assistant gaji billion2 ker weyh..
da tu nk beli mcm2 lak,ingt ko tu cop duit ker haa..

yupz,aku mmg keje utk diri sendiri..
semate2 nk puaskn nafsu shopping aku..
yela,time cuti sem nie,mane der dpt elaun dr FaMa lg da,duit pt jgn cite mmg da lame abiz..hehe..
pas2 da bape lame xshopping coz ekonomi aku sgt tenat..
so ngan penat lelah aku keje nnti,aku akan enjoy puas2 gaji tu..yeah!! =)

compare ngan bdk2 nie sume..aku rs aku ler cm paling selfish skali..huhu..
dorunx der yg keje utk tlg family..
sgt mulia niat dorunx nie..
der yg xsambung blaja coz famly ssh..
kire keje nie nk kurgkn beban famly kt kg..
see,how sweet kn..

bkn cm aku nie,asik dok nk perabih duit FaMa jek tau..
giler xhengat dunia r,shopping sane,shopping cnie..
xdpt kuar gi shopping cmplex sgt xper,on9 shopping der,hanye di ujung jari anda..
tu yg pyh tu,sume di ujung jari,duit lak kt ujung tanduk...x seimbang tol..


p/s : aku dpt mcm2 pengajaran biler bergaul ngan ramai org nie..thanx to them..hope aku bley ubah per yg patut..;)



◕‿◕。

No comments: